Jumaat, 15 Jun 2012

( CItE lAmE BaRu NAk HuPdEt ) : aKtIvIti Ku 1 FaMiLy MAsA ArI sAbTu




kalau nk diikutkan ni entry utk sabtu mgu lpas tp aku ni terlampau la rajin so aku simpan je la dl cite ni kat draf..time ni br ada ms nk hupdet. ( sbb bos i xde so adalah masa nk hupdet blog ) ...  kebetulan sabtu mgu lepas en.suami cuti so kitorang pun lepak2 ar uma..tp yg x syok nyer aku xleh la nk goyang kaki mcm slalu..kne ar gak merajin kan diri ke dapor time2 nk tengahhari tu..slalu nyer kalau ari sabtu tgl aku bdue je ngan si kecik so nk msk tu xde la payah sgt..ye la slalu aku msk kan utk si kecik je menu aku lak petang baru aku msk. tu pun msk skali utk dinner..rajin kan aku... 

di pendekkan cerite ari sabtu tu konon2 nyer boleh la bjalan2 ngan family aku ye ar bkn senang tau en. suami nk cuti ari mgu2 ni..tp x tercapai gak cite2 nk bjalan sebab nyer kerete rosak..huwaaaaa mmg nk nangis je rasa..masuk arini da 2 mgu kerete rosak..so ari2 aku g kje naik moto jer..sian ngan si kecik pagi2 da kne angin sejuk...so aktiviti kitorang aritu cume mkn n tdo jer..lpas mkn tdo..lpas tdo makan..itu je la sampai aku sendiri da nk naik muntah asyik tdo jer...

so sementara org dlm uma aku tdo aku g la ke dapor utk hilang kan rasa loya nk tdo tu...msk yg simple2 jer sb time tu pn mmg da ilang mood nk memasak..hhihihi .. utk si kecik aku msk kan udang msk lemak + ikan goreng.. org besar lak sambal ikan + sayur bayam.. kan sempoi je lauk2 mcm tu... ngam2 je aku msk si kecik tu da bangun.. terkejut aku sbb tbe2 je da ada kat belakang aku tersengih.. siap bawa bantal lg tu... agak nyer da kelaparan sangat kot ( sbb tdo lm sgt ) so die pun menangis n x geti menyabar sbb lapar...aku suh tgu jap je sbb nk hidang kan makanan pun die x mo..lg kuat die menangis ada la..ish..ish.. sian ank aku..last2 aku kejut kan en.suami terus makan.. 

abis mkn semua aku dah blur..dok pandang en.suami ape lg nk buat..n jawapan yg aku dpt hanya menyakitkan.. dia ckp  "jom kite tdo lg" huwaaaaaaa x muntah ke asyik tdo jer..si kecik tu pun tau bosan tau... ni betul2 nk top up tdo ni sbb slalu bangun awal g kje...last2 da mlm tu aku bg cadangan jom ar g pasar mlm da x tahan lg nk dok uma ni... nak gak kua amik angin... en. suami bkn nyer x nk kua sebenar nyer cume die x berani nk g jauh2 naik moto bawa si kecik ni..dia kata bahaya..huhuhu ye la aku paham.. so aku rasa esok pun aku akan hadapi ari n aktiviti yg sama mcm sabtu mgu lpas.. bl aku ajak naik LRT g jln2 x nk lak..die takut si kecik tu wat hal lak ..huh mcm2 la alasan nyer..xpe la sok aku tau la ape aku nak buat bg x mo bosan..hihihhi... ok adiozzzzz 

bl la kete mama ni nak ok yer.. mgu dpn da 2 mgu x de kua outstation npk gaye nyer tersadai la lgi kerete tu.. ntah ape yg rosak pun x tau..










Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers