Selasa, 19 Jun 2012

SoToNG GoreNG seRAi


ni lauk dinner utk wardah.. kebetulan aritu en.suami msk sotong..pastu si kecik dok sibuk nk mkn gak..padahal die da mkn siap2 ms ptg kat uma mak mertua aku..so aku ckp kat en.suami biar aku mskkan utk menu si kecik.. ni 1st time bg die mn sotong..hihi tu pn aku msk main campak2 jer...tp menjadi la gak.. tp yg bengang nyer bkn nyer die mkn sgt pn..sj je nk ngacau mama n papa die mkn... 

bahan - bahan
sotong
serai
halia
bawang merah + putih
tomato

cara - cara
sotong di lumurkan dgn kunyit sikit..kendian goreng jap..pastu asingkan
tumiskan bawang, halia , serai sampai bau wangi
kendian masukkan sotong td.. pastu letak air sikit sbb nk bg berkuah..pastu masukkan tomato
tunggu sampai msk.. 
haaa kan simple menu campak2 aku ni

si kecik x abis mkn mama nyer la yg toong abis kan..hihiih

tadaaaa...jap e da siap menu utk si kecik..mkn x nk kalah ngan org dewasa...
menu campak2 
pada sesapa yg x tau cane upe nasi, ni aku tepek gambar bg korang tgk
sementara tgu mama masak en.suami melayan si kecik tgk album kawen kiteorang hihih
tp si kecik ni nk tgk gambar papa die jer..gambar mama xmo pn tgk.. keciwee mama tau!!!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers