Isnin, 18 Jun 2012

DuRiAn Oh DuRiAn .....



skang ni kan kalau korang perasan kat mane2 mesti ada je org jual durian kan.. npk gaye nyer mcm musim durian da kembali.. mane x nyer aku lalu je kawasan uma mak mertua aku kat pandan indah tu berderet je org jual durian..pastu ramai lak tu org berkerumun nk membeli..fresh tu baru turun dr lori..nk2 lak durian tu di kate nyer dari muar..btul ke idak x tau lak..pastu kalau g kat pasar malam lak pun sm gak bderet je kat tepi jalan tu org jua,..ada yg kirre sebiji sehinggit la.. 3 biji 10 hinggit la.. yg 1 biji sehinggit tu gerenti buah die kecik jer..x berbaloi la nk mkn nyer hihihihi

aritu asyik lalu jer kat area uma mak mertua aku tu tgk org dok kerumun beli pastu en.suami ckp x leh jadi ni kite pn kne gak beli la..pastu sanggup die wat 1 pusingan patah blk utk beli durian tu..hihih beli yg 3 biji 10 hgit..best gak isi2 nyer..time tu dok hangkut skali si wardah tgk durian.. bkn main suke lak die siap nk pegang2 durian tu..ko igt itu ape nk pegang2 haaa..kan tajam duri die tu..suke2 je kan...

sampai je uma ape lg misi utk mkn durian la..igt nk tdo kan dl si kecik tu br mkn tp x saba pyer psl ters je buka buah durian..haaa mkn la sampai abis..ok la isi die xde la mendukacite kan.. celet sikit kat si kecik takut gak nk bg byk2 kang kepanasan lak die mlm tu..so aku ngan en.suami main hentam mkn 3 biji tu sampai naik mual tau!!!!

konon nyer nk simpan buat bubur durian tp x jd sbb tu sume hangat2 tahi aym jer.. lain kali je la beli durian lg baru buat..( lg pun aku x geti nk wat bubur tu.....beli durian bw kt uma mak aku je la minta die buatkan bubur durian ..bijak x aku??? )



pada sesape yg x pernah tgk buah durian ni aku tepek gambar bg korg tgk

ini en. suami yg bijak pandai buka durian ats meja
ada gaye x nk buka kdai jual durian

budak kecik yg x menyabar nk mkn..tgk mulut die tu
setia menunggu utk di suapkan di mulut
tgk la baikkan bdk kecik  ni..die tgu je kat tepi meja 
yeahhh ini la upe isi dughian tu
yeahh budak kecik ni yg merasmi kan dl... ehem..... x mo suap mama nyer skali ke
haa rasa kan ko...1st time rs durian
durian...oh durian...

aikkk suke nampak nyer.. nak lg lak tu 

tgk dak kecik tu siap dok belakang en.suami lg nk tgk ape yg en.suami buat ats meja





muke budak blurrrr
ok ni gambar last da xde gambar lg k

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers