Rabu, 30 Januari 2013

aktiviti santai bersama en.suami


ini cerite 2 minggu yg lalu baru arini nak story mori kat dlm blog..alkisah nyer ari sabtu aritu en.suami cuti n aktiviti kitorang aritu hanya duduk uma jer.. tp pagi2 tu da keluar uma g beli barang dapur kat pasar utk msk tengahari...mula2 tu da ckp kne bangun awal sbb nk g pasar pudu nnt org ramai tp ntah mcm ne da bangun sembahyang subuh leh lak sambung tidur..so dalam kul 9 baru la kitorang bangun.. si kecik pun elok je die tidur x bangun2 dr pagi..selalu ada gak la die bangun pukul 7 tu...
siap2 terus anta wardah ke uma mak mertua aku pastu terus g pasar...haaa kul 11.30 baru la kitorang sampai kat pasar tu.. org da nak siap masak baru nak beli barang dapur ye...da beli ape yg patut singgah dl kedai mkn ( kire bekpes la tu ) buat alas perut la konon nyer...pastu baru la g amik wardah blk..

sampai2 uma jer terus la masak tp time tu si kecik da nak tidur..nasib la mak mertua aku da bg die mkn dl kalau x mst die kelaparan tgu aku masak.. memandangkan die tidur so senang la nk memasak.. masak punyer masak so jadi la lauk mcm gini upe nyer...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


waaa hebat x aku masak??? en.suami angkat ibu jari kat aku masa nk mkn tu..waaa makne nyer???? hihihi pikir2 la sendiri..da abis mkn si kecik masih tidur lg so aktiviti aku ngan en.suami adalah santai2 je..tbe2 aku ckp kat en.suami nak x kalau mama buat facial kat muke papa..mama ada beli sikit2 barang nak buat facial...en.suami terus ckp ok...( agak nye die pn bosan x tau nak buat ape ) ..so sambil layan cite industan kitorang buat la facial memfacial muke.. 1st buat kat muke en.suami lpas tu baru buat kat muke aku....

suke lak die beli aku main2 kat muke die tu.. n hasil dari facial tu muke die da bersih n lembut jer..muke pun nampak cerah sikit ..x caya?? cube tgk kat gambar... hihihi ( padahal tu adalah hasil dari pengcahayaan) .. da siap buat facial baru la si kecik tu bangun..waaa lama gak die tidur kan...bangun2 je terus tanye aku ape benda yg kitorang buat tu..aku ckp tu ubat...die jawab ooo ubat..... bl aku ckp nk pakai ke terus gleng2 kepala xnk..




abis main2 muke da terus x tau nk buat ape.. xtau nape minggu tu rasa mls je nk kua uma..mayb baru blk dr bercuti so da bosan nk keluar kot..hihihi...tp mcm mane pun tetap rasa ep sbb dpt luang kan masa bersama ngan org yg tersayang ngan aktiviti yg santai2... bergelak ketawa bersama ngan ank dan suami adalah 1 aktiviti paling menggembira kan dalam hidup aku...x kisah la x kua g jenjalan pun janji diorang ada depan mate ku da cukup..cewaaaahhh!!!!

ok la jom mule kan kerja ...nnt kite sambung lg ye


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers