Selasa, 29 Januari 2013

percutian di langkawi - cable car


jom sambung bace pasal percutian aku kat langkawi..aritu last aku cerite pasal naik bot g beras basah, eagle feeding n minyak gamat   kan so arini nak cerite pasal naik kerete cable... waaa tahan nyer fizikal aku 1 ari g bayak tempat tanpa rehat kan... selesai je makan tengahari terus kitorang g kat oriental village..masa tu da dkt kul 3 lbh tp di sebabkan awal2 pagi td aku ada tanye kat sorang kakak yg da pernah g cable car die ckp tutup dlm pukul 7 so xde la kitorang nak terkejar2 sgt...n kebetulan time kitorang pergi tu mmg x ramai or..ari bekerja sape la yg ada kan..kalau ada pn pelancong2...



muke budak yg tau nak berjalan jer
pintu masuk nak ke cable car
antara kedai2 yg ada kat dlm oriental village
budak kecik ni tunggu luar sementara mama die g toilet.
bergambar ngan apak nye
bergambar ngan amak nye lak
peta..mane la tau kot2 sesat ke nnt
kaunter cable car
haaaa ini la upe cable car yg org dok sebut2 tu.. 




ok itu la upe cable car tu..ni la 1st time aku naik tau..kalau kat genting tu sumpah aku x pernah naik..rela aku suruh en.suami bawa kerete terus naik atas ...mmg x berani la..tp kali ni bl da sampai kat langkawi rasa wajib lak naik menatang ni walaupun dalam ati ni mmg betul2 cuak... time kitorang beli tiket mmg org x ramai..kitorang beli tiket terus je masuk n naik kerete cable ni..senang je x ya nk berator2...arga nak naik kerete cable ni dewasa RM30.00 ..berbaloi la aku rasa xde la mahal sangat kan...


masa masuk dalam kerete cable tu aku da rs cuak sbb dengar bunyi die mcm menakutkan je...time tu pintu die masih terbuka lg tp bl pintu da tutup terus rasa sunyi je..yg ada time tu cume bunyi angin..pastu dpt la korang tgk permandangan dari luar tingkap cable car tu... oh yaaa 1 kerete cable tu aku rasa boleh  muat dlm 4 -5 or..selesa la gak dalam nye n xde la kotor...masa naik tu wardah mcm biasa la xde perasaan..aku je yg terlebih perasaan takut n aku sanggup x gerakkan badan aku...adalah dlm 10 minit mcm tu berani la gerak tu pun nk grak pun dengan lemah lembut sbb konon nyer takut kerete cable tu bergoyang..hahaha....












di sebabkan aku takut nak bergerak so harus la gambar aku posing banyak duduk n pose yg lebih kurang sama je..time tu mmg x berani nak berdiri..bl aku cakap takut wardah terus ikut aku ckp takut..pastu die terus buat2 gaya takut dgn niat nak memerli aku la tu..... aku igt kan die adalah rasa takut ke nangis ke tp langsung xde..releks je die duduk n gelak2...



permandangan dari dalam tingkap hihihi

time da rasa mcm jauh je dari kaunter tiket td

en. suami pun releks je duduk ngan wardah 








aku saja je suruh wardah duduk ngan en.suami..bkn ape aku takut kot2 die buat hal nak gerak2 ke x ke cuak aku...kalau ngan en.suami xe la die berani nak buat hal.. hihihi pandai x aku.. ( padahal sebenar nyer malas nk jaga dak kecik tu hihihih )








dari atas leh nampak air terjun laaaa
cantik kan.. ni permandangan dari atas

motip amik gambar ni nk bg hilang rasa takut sbb angin bertiup kuat time tu







masa naik cable car ni die akan berhenti 2 station..masa station yg pertama tu en.suami xnk turun die kate xde ape2..eh,..eh.. mcm ne die tau xde ape2..bkn ke ni 1st time die dtg cni..pelik aku.. so kitorang xde la nk turun..terus je duduk dalam tu sampai la kat stesyen yg kedue baru la turun.. kire nyer station ke due tu adalah last stesyen...time ni mmg cantik la nak amik gambar dari situ..


sign board utk 1 station hihihi
cantikkan tgk permandangan ni











ok jom kite layan gambar je nak x.. nak tulis byk2 idea xde sbb benda da lama kan..hihih...





mama buat gaya tiup angin wardah pun nak ikut gak
hep..hep wardah asal tu
papa pujuk wardah utk bergambar
ooo nak turun xnk org dukung upe nyer












tgk tu sibuk ngan botol susu nye








kitorang kat ats tu x lama sgt pun jap je.tujuan naik pun nak bergambar je tambah lak si kecik da mule nk tunjuk tanda merengek2..so sebelum die buat hal baik kitorang turun cepat2..

nak turun bawah baru berani berdiri dlm kerete cable tu
saya da berani nk berdiri tp tangan masih kuat berpaut pada besi
yeah berjaya lepas kan 1 tgn hahaha jakun...


lepas naik kerete cable tu terus kitorang keluar jalan2 kat kawasan situ..masa lalu kat situ ada sorang mamat ni tanye nak tgk movie 6D x..bayaran masuk RM15... aku igt kan dorang wat persembahan upe nyer movie so dlm tu nnt kite akan pakai spek mate n bl movie da start kerusi akan goyang2 mcm kite naik roller coster...giler mcm real bl tgk wayang die tu..mule2 en.suami ckp xnk la masuk sbb tgk mcm bese je tp bl aku ckp jom la nk gak try sbb benda tu baru je buka die pun masuk..tp mahap la gambar x sempat nak amik..masa tayangan tu amik masa dalam 5 -10 minit x silap aku..wardah pun diorang bg pakai spek...

apa lg bl die pakai spek die nampak semua permandangan dalam tu mcm real siap tangan die gerak2 nak g capai ape yg die nampak..padahal benda yg die nampak tu jauh dari die..hahahaha..tp mmg best ar sbb aku naik pn rasa seronok n rasa cuak bl ada aksi nak terjatuh n barang nk jatuh betul2 depan mate kite..pastu akan rasa mcm kene sembur ngan air..terbaik laaaaaaa....eh aku lupe la ape nama tempat yg aku tgk ni tp yg aku tau die kate tempat ni movie 6d..jap tgk ada x aku amik gambar die....











 haa mcm tu la upe tempat yg aku tgk movie tu... so korang jgn lepaskan peluang utk tgk yer bl dtg sini.. so aktiviti kitorang lepas tu adalah jalan2 cari pasal..hihi ...aku ckp ngan en.suami nk singgah kedai nk beli barang sikit utk bawa blk...setle beli brg aku dok cari mane la hilang nyer en.suami n wardah..cari punyer cari upe nyer dorang menyorok..punyer la baik laki aku bg si wardah mkn aiskrim tepi tembok..bajet aku x nampak la..bl aku dtg dekat terus wardah ckp kat aku..mama mkn askim..sidappppp!!!! waaa mmg sidap nak oii..jgn ko batuk pastu udah ler yer...en.suami ape lg tersengeih2 la bl tgk aku buat ayat mcm tu... xpe la di mahap kan la sbb cuace pu boleh thn panas so bg kelonggaran sikit pada wardah mkn askim...

sambil2 mkn askim tu aku bawa wardah tgk ikan n tangkap gambar,...waaa bl da dpt askim kat tgn bkn main sombong lg xnk pegang tgn aku..elok pegang askim tu kuat2 konon aku nk rembat la tu..huh..tp ada gak la aku rembat sikit sbb die mkn lambat sangat aku risauu askim tu cair nnt jatuh kene baju die ... ( alasan munasabah x?? hihihihi ) ...
k jom tgk gambar aksi 3 beranak ni yer....








mama yg hover
haa kan hover tu
lantak ko la nk posing byk mane pun








tgk tu die buat derk je..yg mama die je yg lebih2




k sile tgk aksi si wardah bl dapat mkn askim yer






























da la penat lak tepek gambar die je..skang gambar mama die lak yer












ni aksi berebut askim ngan anak




masa nak blk tu tbe2 ada bangla tu ckp bang nak naik kude rm10.00 pusing2 sini..asben aku pun terus ckp ok la..eh..eh.. cepat lak die buat keputusan..igt kan jauh ke die bawak pusing sekali dekat2 situ jer...buat syarat je...tp xpela sbb tgk die pun kebosanan org xde nak naik kan..pastu die tolong amik gambar lak...


















masa letakkan wardah kat kude tu bkn main lg die menangis takut..eh nape takut..td masa lalu kat tepi kude sibuk dok panggil2 kude..hissshh heran aku.. ok la ni je cerite pasal kerete cable yer..ada lg cerite lepas dr kerete cable ni tp esok je la sambung sbb aku nk kemas2 barang blik uma..ok bye...




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers