Isnin, 21 Januari 2013

penting : orang hilang



minta sebar kan.... aku dapat info ni dari email jabatan aku... or ini link die.. nur alert

Kanak-kanak berusia 6 tahun hilang di Putra Heights

BALAI POLIS PUTRA HEIGHTS   RPT: 157/2013 @ 16/01/2013
NAMA:     WILLIAM YAU ZHEN ZHONG
KPT:          -
UMUR:      6 TAHUN
TARIKH/MASA HILANG:  17/01/2013
KELUAR DARI ALAMAT :
DI DEPAN KEDAI ELETRONIK ONKING , JALAN PUTRA MAHKOTA 7/6C, PUTRA HEIGHTS.
KETINGGIAN : 70 CM,
TANDA2 FIZIKAL:  ADA KESAN PARUT DI BAHAGIAN KIRI DAHI MANGSA
SILA HUBUNGI : SJN.106642 GOH LAI THANG
   (D11 IPD SUBANG JAYA) 03-56319800 / 012-2197133


berita lanjut boleh baca di bawah ni :



Kanak-kanak berusia 6 tahun hilang di Putra Heights


SUBANG JAYA: William Yau Zhen Zhong yang berusia enam tahun dilaporkan hilang sejak semalam di Putra Heights, Subang Jaya.

Kanak-kanak itu dikatakan hilang selepas keluar dari Kedai Elektronik Onking, Jalan Putra Mahkota.

William berketinggian 70 sentimeter serta mempunyai kesan parut di bahagian kiri dahi.

Bagi sesiapa yang mempunyai maklumat mengenai kanak-kanak tersebut diharap dapat menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah Subang Jaya di talian 03-56319800 atau Sarjan Goh Lai Thang 012-2197133.

Berita mula diterbitkan pada: Januari 18, 2013 14:54 (MYT)
Tag: William Yau Zhen Zhong, hilang, Subang Jaya, Putra Heights


sumber : astro awani




Budak 6 tahun hilang di Putra Heights
KUALA LUMPUR: Tidak lama dahulu, William Yau Zhen Zhong, enam, terjatuh dan luka di tangannya semasa dia belajar menunggang basikal.

Itu adalah sebelum William hilang pada 17 Januari.

Hari ini, parut luka tersebut adalah sumber harapan buat bapa William, Yau Kok Kang. Beliau berkata bahawa ini adalah antara beberapa tanda yang boleh membolehkan orang ramai untuk mengenali anaknya hilang.

"Selain daripada parut pada tangannya, dia mempunyai parut yang lebih besar di dahi kirinya daripada kemalangan sebelum ini. Ketinggian dia adalah kira-kira 70cm. Tolong saya cari dia," kata Yau, seorang mekanik.

Sambil menahan perasaan sebak apabila bercakap, Yau berkata apa yang paling penting adalah untuk melihat anak kedua beliau, yang dipanggil 'Ah Zhong', sekali lagi.

"Saya takut. Ramai orang menelefon saya hari ini (Jan 18) tetapi saya hanya ingin mendengar kata-kata 'kita dapat jumpa anak anda'.

"Saya mahu mendengar suara dia memanggil saya 'Ah Pa' (ayah) sekali lagi. Saya meminta Tuhan hanya untuk itu sahaja," tambah Yau.

Yau berkata dia bersedia untuk menghadapi kesudahan yang terburuk tetapi digalakkan oleh sokongan beliau telah menerima sejak foto anaknya telah dimuatnaik di Facebook.

Yau dilaporkan hilang sejak Rabu di Putra Heights di Subang Jaya.

Mengimbas kembali kejadian itu, Yau berkata bahawa dia dan isterinya baru sahaja selesai makan malam dengan anak sulung beliau, anak perempuan bayi dengan William.

Mereka berhenti di sebuah kedai elektronik di Jalan Putra Mahkota dan meninggalkan tiga orang anak dalam kereta Toyota Storm.

"Saya dan isteri saya mahu melihat mesin basuh. Kami meninggalkan anak-anak kita di dalam kereta untuk seketika," katanya.

Yau berkata bahawa apabila mereka telah pergi, anak perempuan mereka mula menangis.

"Anak saya yang sulung cuba menenangkan adik beliau apabila William memutuskan untuk meninggalkan kereta dan mencari kami."

Yau kata mungkin sebab terlalu sibuk dengan bayi, anak sulung mereka tidak menghalang adiknya daripada meninggalkan kenderaan.

"Apabila kita pulang, isteri saya bertanya kepada saya mengapa ada salah seorang anak hilang," tambah Yau.

"Kami cari di merata-rata tempat. Kami meminta polis untuk membantu kami, tetapi tidak ada tanda anak kami," kata Yau, yang telah mencari dengan pasukan polis sejak dua hari yang lalu.

Sementara itu, ketua polis daerah Subang Jaya ACP Yahya Ramli berkata bahawa satu pasukan lima anggota polis bekerja sepanjang masa untuk mencari kanak-kanak tersebut.

"Kami juga menggerakkan anjing K9 untuk menghidu jejak budak itu. Ia berjaya untuk mendapatkan bau sepanjang kira-kira 200m," kata Yahya.

Sesiapa yang mempunyai sebarang maklumat mengenai William boleh menghubungi polis Subang Jaya 03-56319800, Sarjan Goh Lai Thang 012-219713, Putra Heights kepala polis Sub Inspektor Nordin Mustaffa di 012-315 0775 atau Yau sendiri di 016-9691616.


sumber :  astro awani


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers