Jumaat, 18 Januari 2013

Percutian di langkawi - Part 1( PERJALANAN )


Assalamualaikum.... fuhhhh amik napas panjang2 dl....pastu lepas.....fuh!!!!!
ok baru leh start buat entry pasal percutian aku di Langkawi... mule2 rasa mcm malas je nk cerite sbb mood tu x dtg lg tp bl pk2 blk kang ilang lak idea kalau tangguh lama2 kan.. kebetulan ngah free kat opis so amik peluang ni utk berblog la..huwawawawa

ok mcm aku cerite minggu lepas yg aku akan g bercuti ke langkawi..ni sempena anniversary n percutian family la kire nyer utk tahun ni... pada mula nyer en.suami ckp akan bertolak pada pagi sabtu tu dalam pukul 2 pagi..so aku suruh la die tidur dl sbb nk drive nnt takut ngantok lak..si kecik pn aku suh tidur awal gak sbb nak senang kan kerja aku mengemas..sambil dok kemas2 baju layan la maharaja lawak tu. konon nyer nak bawa 1 beg je tp bl packing2 baju utk 3 org x muat lak nk masuk dlm beg sandang..so aku amik keputusan masukkan semua baju dalam beg beroda..beg sandang tu aku letak segala pampers, susu, air n makanan utk si kecik..senang sikit... so korang agak2 kul bp aku abis kemas baju???? haa kul 12 mlm u...punyer la lama aku packing..aku x tau la knp amik masa yg lama sgt..hihihi..setle je packing baju terus masuk tidor..konon nyer aku kunji jam pukul 1.30 pg so sempat la bangun2 mandi n terus gerak.. makne nyer aku tido 1jam 30 minit je la..waaa kejap nyer.. 
tapi kan korang tau x pukul bape aku n laki aku bangun??? mmg nak tergelak je aku rasa...rasa macam baru je tutup mate pastu aku terkejut bl en.suami bangun ngan tibe2..aku pun secara spontan bangun cakap..papa....... pukul bape da sekarang??? aku capat telepon tgk pukul 4.30 pagi..waaaaa mmg x sedar langsung la jam berbunyi...terus kitorang bangun n cuci muke..aku tukar baju tukar pampers si kecik terus gerak.. sebelum gerak tu ckp kat en.suami kite akan bawa 2 beg sbb x cukup nk masukkan semua barang dlm 1 beg..masa nk g kat kerete si kecik lene je tido x bangun2 pun die...
tgk2 jam kat dashboard kul 5 pagi gak la kitorang gerak..so perjalanan alhamdulillah ok.mate aku masih mengantok lg tp tahan gak mate ni sbb nak teman kan en.suami..takut la nak biarkan die drive sorang2 kan.. dalam pukul 7 lbh baru kitorang sampai area Perak..tu pun kitorang stop kat RNR sbb nk berhenti makan.. time tu camne tah leh terlelap mmg x sedar langsung..ngah tido tu aku mcm mamai2 terdengar si kecik punyer suara terus terkejut..igt kan die menangis upe nyer die bangun2 je terus nyanyi lagu Adam Hawa..hampeh...igt kan betul2 nangis la td...


muke baru bangun tido
sampai2 je kat RNR terus nak duduk kat tepi air
senyuman di pagi hari 
menu nasi goreng utk aku makan
nasi lemak utk en.suami
makan kenyang2 ye jap g nak sambung drive lg


lepas abis makan tukar dl baju si kecik tu.cuci sikit2 je muke die bagi segar..da macam ape lak aku tgk die kusut masai mcm tu hihihi... da setle tukar baju baru la leh sambung perjalanan terus ke kuala perlis.. dalam kerete dok main2 ngan si kecik tp x sampai setengah jam lepas tu die boleh bantai sambung tido balik..waaaa ngantok sgt la tu sbb x cukup tido..masa nak g langkawi tu die x abis2 dok angkut robot die tu tau..dalam kerete pun main ngan robot sorang2... bl aku ckp tinggal kan robot je dalam kerete die x nak..

posing ngan si kecik
lene je die tido 

nak tau x masa perjalanan nak g langkawi aku ada gak tanye wardah nak g mane ni? die leh bantai jawab nak g kedai..waa jauh nyer kedai wardah.. g kedai nak buat ape?? die ckp nak beli ckelet..ewah..ewah... pandai lak die menjawab.. lepas tu sepanjang perjalanan tu die dok tanye aku mama,, buai ne??? die nak main buai..sampai ke langkawi die tanye..jenuh gak la aku nk menjawab tau...
so dalam pukul 11 lbh baru la kitorang sampai ke jeti kuala perlis... si kecik tu mcm tau2 je da sampai sbb stop je kerete terus je die bangun n perkataan yg keluar dr mulut die ape tau....maa sampai ???? hihihi cerdik x die?


permandangan sepanjang perjalanan ke jeti





sampai je jeti terus parking kat sana.. lepas tu beli tiket nak naik feri.. time tu xde la ramai sangat ..tiket pukul 1.30 kire ok la sangat tu sbb kitorang sampai pun da dekat kul 12.00.. masa naik feri tu aku dapat tempat duduk kat atas kire selesa la gak n duduk tepi tingkat..tunjuk kat wardah laut terus die ckp nak mandi..nak mandi..sambil suruh aku buka baju die..hahahaha sian da bape jam x mandi.. aku ckp tu xle mandi air laut banyak.da sampai hotel kite baru leh mandi yer.. dalam feri tu dengar suara die je dok nyanyi2 pastu tanye soalan mcm2 kat aku..makcik sebelah aku tu dok pandang je die sbb mulut x geti dok diam..x lama tu da penat mulut menceceh aku bg susu baru la die diam n tido..


tiket feri pukul 1.30 ptg
tido sambil tutup muke ngan topi sbb panas 
permandangan laut dr dalam feri
da bangun dari tidur 

muke mama x mandi pagi hihhi


so kitorang sampai ke langkawi dalam pukul 2.15 ptg... huh rasa penat sgt badan ni tau sbb byk masa abis kat atsa jln..tu lum amik kerete lg.. nasib la da booking kerete awal2...so sampai je terus g amik kerete..setle bayar semua terus gerak g cari makanan dl pastu baru cek in hotel.. oh yer lupe nak gtau aku dpt harga sewa kerete yg murah tau.. utk 4 hari 3 malam je arge sewa kerete adalah RM170.kerete lak kitorang dpt kerete viva..mmg tip top la kerete tu sbb aircond die kuat, pastu dalam die kemas jer x kotor n tgk macam kerete baru jer.. hotel lak kitorang stay kat Aseania Resort aku amik family room .1 mlm arge die RM245.so korang kire la sendiri utk 3 malam bp jumlah die yer..hotel tu sekali ngan brekpes n ada kolam renang.. mmg puas hati la..


ni masa tunggu feri

main posing2 ngan wardah

suke sangat die bl aku suh naik kat belakang
say pissssss
alalalala comey nyer die buat2 pandang atas
ceh x nampak muke mama
haaa baru la nampak
budak kecik ni kerja die panjat2 jer.
bergambar kat langkawi

welcome to langkawi


sampai hotel en.suami terus tido sbb penat..aku mandi kan si kecik pastu lepak2 kat beranda...nak tido x leh sbb si kecik kacau..bg die main ipad kejap je pastu die kacau aku..last2 kejut kan en.suami ajak g cari makan malam..hihih








da setle makan malam masuk bilik sambung tido..hihihi.. ( nampak sangat mlm nak taip kan )
ok la nnt sambung utk aktivit esok pagi nyer ye..ni da nak blk da so nak kemas2 meja.. ok cincau...


budak kecik yg siap sedia nak tido



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SyAyUS sELAmErNyA BeRsAmA

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

wArDAh SeKaRaNG

Lilypie - Personal pictureLilypie Premature Baby tickers